Загальна кількість переглядів сторінки

Базова модель досвіду

Базова модель досвіду
Формування умов для збереження та зміцнення здоров’я учнів, навичок здорового способу життя як основи розвитку здібностей кожної дитини, її творчості, ініціативності, формування в учнів активної життєвої позиції.
Актуальність та перспективність досвіду
Здоров’я – це головний та справжній здобуток людини, найвища соціальна цінність (Конституція України). Щоб стати володарем свого здоров’я, слід знати, що таке здоров’я і що забезпечує нормальний процес життєдіяльності. Останні роки зростає тенденція до погіршення стану здоров`я дітей. У рейтинзі патологій здоров`я школярів на першому місці – порушення постави та порушення гостроти зору, на другому місці – нервово – психічні розлади, на третьому – захворювання органів травлення. Причини, які зумовлюють таку ситуацію, різні: несприятливі соціально – економічні умови; відсутність умов для активної рухової діяльності; формальний підхід до загартування; недотримання режимів організації життя дитини: повітряного, світлового, санітарно – гігієнічного і т.д.  Колектив школи добре розуміє, що найдорожчим скарбом, яким наділяє людину природа від народження і на довгі роки, є здоров’я. Це дійсно найбільше і незвичайне багатство, яке постійно треба і збільшувати, і надійно берегти. А фундамент здоров’я закладається у дитинстві. Тому найважливішим призначенням учителів, батьків є закладання у свідомість дітей ідеї здорового способу життя.
 Педагогічний колектив прагне сприяти фізичному і моральному оздоровленню дітей, підтримувати наявний рівень  здоров`я, проводить профілактику шкідливих звичок і забезпечує безпеку життєдіяльності, прагне виховувати культуру та екологію здоров`я. «Не шкодьте здоров`ю дитини. Здоров`я – дорогоцінний дар, яким наділяє людину природа»,- радить вчителям В.О.Сухомлинський
Теоретична основа досвіду
Проблема збереження і формування здоров’я дітей у сучасних умовах важлива і актуальна, оскільки за останні роки відбулося погіршення стану здоров’я школярів.  Воно знаходиться у прямій залежності від умов навчання, харчування, рухової активності, дотримання режиму дня, умов сімейного виховання і т.д., тому школа працює над створенням здоров’язберігаючого середовища. Дану проблему досліджували науковці Д.Воронін, І.Зімняя, В.Сергієнко, А.Анохіна, Н.Тамарська.

Новизна досвіду
Наукова і практична актуальність тематики, що висвітлюється в даній роботі, пов’язана з розробкою та практичною апробацією інноваційних моделей збереження здоров’я учнівської молоді, використання власного досвіду у вихованні потреби учнів у здоровому способі життя. 



Провідна педагогічна ідея досвіду:
 Якщо для учасників навчально – виховного процесу будуть створені оптимальні умови, а саме: гуманізація змісту уроку, вибір навчальних форм та методів, різноманітні засоби підтримки, використання здоров’язберігаючих технологій, комфортне середовище, то це сприятиме у значній мірі адаптації учасників навчально – виховного процесу. Здоров’язберігаючі технології створюють безпечні умови для перебування, навчання та праці в школі, раціональну організацію виховного процесу з урахуванням вікових, статевих, індивідуальних особливостей та гігієнічних норм, відповідність навчального та фізичного навантажень можливостям дитини.
Інформаційно-педагогічна модель досвіду
Питання збереження здоров’я учнів є основними у роботі школи. Колектив продовжує роботу з формування здоров’язберігаючої поведінки учнів. Основною задачею школи є сприяння фізичному і моральному оздоровленню дітей та підлітків, підтримка наявного рівня здоров’я, забезпечення профілактики шкідливих звичок і безпеки життєдіяльності, виховання культури і екології здоров’я.
Виходячи з вищезазначеного, колектив школи поставив перед собою завдання збереження і зміцнення здоров’я учнів з моменту вступу до школи, коли підвищується і психологічне, і фізичне навантаження на дитячий організм.
Об’єкт дослідження: фізичні здібності учнів а також умови для збереження та зміцнення здоров’я учнів.
Предмет дослідження: процес формування навичок здорового способу життя учнів на уроках і в позаурочний час.

Технологія реалізаціїінноваційної розробки (досвіду)
Урок є основною структурною одиницею навчального процесу і не повинен викликати в учнів погіршення здоров’я, а навпаки повинен приносити  учням та вчителям задоволення, стимулювати цікавість, творчість. Для цього у роботі використовуються різноманітні форми, методи, прийоми, які сприяють індивідуалізації процесу навчання, формують в учнів основи здорового способу життя, передбачають визначення цінності здоров’я, почуття відповідальності за збереження власного здоров’я, підвищують пізнавальну та творчу активність, формують наполегливість, творчість, гнучкість; викликають задоволеність батьків результатами навчального процесу.
За інноваційним потенціалом досвід є комбінаторним і включає в себе практичні можливості і напрямки використання здоров’язберігаючих технологій, враховує доцільність, психологічні особливості їх використання. Даний досвід являє собою систему дій щодо розв’язання вищезазначеної проблеми і спрямований на комплексний розвиток особистості учня.

Результативність у вирішенні проблеми
Протягом п'яти років роботи над темою досягнуто певних результатів: 
неодноразово учні школи ставали переможцями  та призерами міських, районних спортивних змагань;
суттєво  поповнено матеріально - технічну базу спортивним обладнанням (придбано мячі, тенісні столи, гімнастичні палки, у парку встановлені тренажери);
традицією школи стала ранкова зарядка, яка з недавніх пір перетворилась на загальношкільний позитивний флешмоб;
організовано роботу спортивних гуртків та секцій (спортивні ігри, туристичний, вільна боротьба, теніс, танцювальний), які відвідують 70% дітей;
зміцнюється загальний фізичний розвиток учнів, зменшується кількість хворих дітей та підвищується  їх працездатність. 

Рекомендації щодо впровадження досвіду
Досвід рекомендовано для впровадження іншими закладами освіти

Немає коментарів:

Дописати коментар