Базова модель досвіду
Формування умов для збереження та зміцнення здоров’я учнів, навичок здорового способу життя як основи розвитку здібностей кожної дитини, її творчості, ініціативності, формування в учнів активної життєвої позиції.
Актуальність та перспективність досвіду
Здоров’я – це головний та справжній здобуток людини, найвища соціальна цінність (Конституція України). Щоб стати володарем свого здоров’я, слід знати, що таке здоров’я і що забезпечує нормальний процес життєдіяльності. Останні роки зростає тенденція до погіршення стану здоров`я дітей. У рейтинзі патологій здоров`я школярів на першому місці – порушення постави та порушення гостроти зору, на другому місці – нервово – психічні розлади, на третьому – захворювання органів травлення. Причини, які зумовлюють таку ситуацію, різні: несприятливі соціально – економічні умови; відсутність умов для активної рухової діяльності; формальний підхід до загартування; недотримання режимів організації життя дитини: повітряного, світлового, санітарно – гігієнічного і т.д. Колектив школи добре розуміє, що найдорожчим скарбом, яким наділяє людину природа від народження і на довгі роки, є здоров’я. Це дійсно найбільше і незвичайне багатство, яке постійно треба і збільшувати, і надійно берегти. А фундамент здоров’я закладається у дитинстві. Тому найважливішим призначенням учителів, батьків є закладання у свідомість дітей ідеї здорового способу життя.
Педагогічний колектив прагне сприяти фізичному і моральному оздоровленню дітей, підтримувати наявний рівень здоров`я, проводить профілактику шкідливих звичок і забезпечує безпеку життєдіяльності, прагне виховувати культуру та екологію здоров`я. «Не шкодьте здоров`ю дитини. Здоров`я – дорогоцінний дар, яким наділяє людину природа»,- радить вчителям В.О.Сухомлинський
Теоретична основа досвіду
Проблема збереження і формування здоров’я дітей у сучасних умовах важлива і актуальна, оскільки за останні роки відбулося погіршення стану здоров’я школярів. Воно знаходиться у прямій залежності від умов навчання, харчування, рухової активності, дотримання режиму дня, умов сімейного виховання і т.д., тому школа працює над створенням здоров’язберігаючого середовища. Дану проблему досліджували науковці Д.Воронін, І.Зімняя, В.Сергієнко, А.Анохіна, Н.Тамарська.
Новизна досвіду
Наукова і практична актуальність тематики, що висвітлюється в
даній роботі, пов’язана з розробкою та практичною
апробацією інноваційних моделей збереження здоров’я
учнівської молоді, використання власного досвіду у вихованні потреби учнів у здоровому способі життя.
Провідна педагогічна ідея досвіду:
Якщо для учасників навчально – виховного процесу будуть створені оптимальні умови, а саме: гуманізація змісту уроку, вибір навчальних форм та методів, різноманітні засоби підтримки, використання здоров’язберігаючих технологій, комфортне середовище, то це сприятиме у значній мірі адаптації учасників навчально – виховного процесу. Здоров’язберігаючі технології створюють безпечні умови для перебування, навчання та праці в школі, раціональну організацію виховного процесу з урахуванням вікових, статевих, індивідуальних особливостей та гігієнічних норм, відповідність навчального та фізичного навантажень можливостям дитини.
Інформаційно-педагогічна модель досвіду
Питання збереження здоров’я учнів є основними у роботі школи. Колектив продовжує роботу з формування здоров’язберігаючої поведінки учнів. Основною задачею школи є сприяння фізичному і моральному оздоровленню дітей та підлітків, підтримка наявного рівня здоров’я, забезпечення профілактики шкідливих звичок і безпеки життєдіяльності, виховання культури і екології здоров’я.
Виходячи з вищезазначеного, колектив школи поставив перед собою завдання збереження і зміцнення здоров’я учнів з моменту вступу до школи, коли підвищується і психологічне, і фізичне навантаження на дитячий організм.
Об’єкт дослідження: фізичні здібності учнів а також умови для збереження та зміцнення здоров’я учнів.
Предмет дослідження: процес формування навичок здорового способу життя учнів на уроках і в позаурочний час.
Предмет дослідження: процес формування навичок здорового способу життя учнів на уроках і в позаурочний час.
Технологія реалізаціїінноваційної розробки (досвіду)
Урок є основною структурною одиницею навчального процесу і не повинен викликати в учнів погіршення здоров’я, а навпаки повинен приносити учням та вчителям задоволення, стимулювати цікавість, творчість. Для цього у роботі використовуються різноманітні форми, методи, прийоми, які сприяють індивідуалізації процесу навчання, формують в учнів основи здорового способу життя, передбачають визначення цінності здоров’я, почуття відповідальності за збереження власного здоров’я, підвищують пізнавальну та творчу активність, формують наполегливість, творчість, гнучкість; викликають задоволеність батьків результатами навчального процесу.
За інноваційним потенціалом досвід є комбінаторним і включає в себе практичні можливості і напрямки використання здоров’язберігаючих технологій, враховує доцільність, психологічні особливості їх використання. Даний досвід являє собою систему дій щодо розв’язання вищезазначеної проблеми і спрямований на комплексний розвиток особистості учня.
Результативність у вирішенні проблеми
Протягом п'яти років роботи над темою досягнуто певних результатів:
неодноразово учні школи ставали переможцями та призерами міських, районних спортивних змагань;
суттєво поповнено матеріально - технічну базу спортивним обладнанням (придбано мячі, тенісні столи, гімнастичні палки, у парку встановлені тренажери);
традицією школи стала ранкова зарядка, яка з недавніх пір перетворилась на загальношкільний позитивний флешмоб;
організовано роботу спортивних гуртків та секцій (спортивні ігри, туристичний, вільна боротьба, теніс, танцювальний), які відвідують 70% дітей;
зміцнюється загальний фізичний розвиток учнів, зменшується кількість хворих дітей та підвищується їх працездатність.
Рекомендації щодо впровадження досвіду
Досвід рекомендовано для впровадження іншими закладами освіти
Немає коментарів:
Дописати коментар